vrijdag 1 augustus 2014

Serval


Toen ik een tijdje geleden in Diergaarde Blijdorp was, zag ik dat deze Serval net eten ging krijgen.
Op het menu van de dag stond voor hem dit keer een aantal mollen of ratten.
Het smaakte blijkbaar prima want hij was er zo mee weg.

Servals leven op de Afrikaanse savanne in hoog gras en kunnen de knaagdieren op de grond dus meestal niet zien. Maar met zijn grote oren kan hij ze wel uitstekend horen en weet dus precies waar zijn prooi zit.

Serval

Eet smakelijk...!!





Hier ook nog een aantal foto's van Prairiehondjes. Er waren weer een flink aantal jonge aanwezig. 
Ik vind dit zulke grappige beestjes. Elke keer wanneer ik in Diergaarde Blijdorp ben ga ik hier langs en maak dan ook weer de nodige foto's!!

Jong Prairiehondje







Bedankt voor de reacties op mijn vorige foto's!!

32 opmerkingen:

  1. Awesome photos! The Prairie Dogs are adorable... Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a beautiful cat, Marco! She does seem quite happy with her meal. So glad you visited the prairie dogs again. Those shots are funny, and the little one tugs at one's heartstrings.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tolle Bilder vom Präriehund.

    Gruß
    Noke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige serie foto's zijn dit weer Marco.
    Heerlijk is dat in een dierentuin fotograferen, altijd kans op goede foto's vind ik, dat moet je in de gewone natuur maar altijd afwachten.
    De Serval is echt een prachtig dier, maar ook de prairiehondjes zijn schattig.
    Foto 4 en 8 vind ik helemaal geweldig.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Добрый день, Марко! Очень нравятся фотографии луговых собачек! Они такие милые! В Праге, в зоопарке, наблюдали за ними часами: невозможно оторваться...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marco,
    prachtig dier, deze serval, en mooi in beeld gebracht.
    De prairiehondjes zijn zeker leuk, vooral zoals jij ze hier laat zien. Foto 8 is een echte topper; heel mooi van kleur ook.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello, Marco,
    your photos serval, and prairie dog is very interesting. Tell me, serval something fenced from visitors of the zoo?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is genietn Marco, pracht foto's.
    Zowel de Serval met prooi als de Prairiehondjes heb je heel mooi in beeld gebracht. Allemaal mooi scherp en goed belicht.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoals je header ook al verklapt, zijn dit echt thema's die je liggen en heb je daar altijd heel veel succes mee. Ik vind je foto's weer héél mooi! De Serval is een pracht beest en je hebt hem er weer mooi scherp op! De jonge Prairiehond super mooi van scherpte en kleur. Vooral de eerste foto, daar ben ik weg van!
    groetjes,
    maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige katachtige, jammer dat ze niet geschikt zijn als huisdier ;-) want ik vind ze zó mooi. Je hebt ze heel mooi gefotografeerd, net als de prairiehondjes en die zijn inderdaad grappig.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marco bonsoir et merci pour ce beau partage des chiens de prairies que je découvre chez toi
    ils sont superbes je trouve
    et j'adore ses mouvements
    bravo
    pour tes photos plus haut et bien il mange des rats quel coquin
    bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful images you have photographed, I love the wee young Prairie Dog, it is fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gave foto's weer Marco
    de eerste foto's zijn erg mooi.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. How cute. So close and personal with nature.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marco,
    dit is toch heerlijk genieten. Wat is die Serval toch een prachtig beest om te zien. Werkelijk een schitterende vacht en je hebt dit dier ook echt heel mooi in beeld gebracht. De Prairiehondjes blijven altijd mooi om te zien en zijn ook heel fotogeniek mits je ze goed op de foto krijgt. Dat laatste gaat jou ook echt heel erg goed af :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhhhh Marco wat zit ik hier jaloers te zijn mooooooooi !!
    En die schattige kleine prairie hondjes kan je er geen een in je zak doek en opsturen naar mij hahahahahahahaha !!
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Buen almuerzo se ha dado. Estupendo reportaje como siempre Marco!!
    Vuelvo de unas malas vacaciones . Me atropelló un coche en Oporto. Lo bueno que sigo viva. a pesar de los dolores. Lo malo que la conductora, se daba la fuga. Lo conté en el post anterior.
    Buen martes.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Awesome photos!!
    http://mscgraphy.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lovely, I adore cats all of them, but the second one is so cute as well. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nice set of pictures.. Serval is a lovely wild cat.. Cheers!!!.. ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. herlig serie, så skarpt og nært! flott !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Marco, your photos are absolutely gorgeous!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Animais lindos!
    Fotografias super lindas também!

    ✿⊱•° Boa semana!
    Beijinhos.
    ¸.✿⊱╮✿╮

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lief katje zeg, heb je mooi genomen, en die prairiehondjes zijn ook leuk.
    Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi de serval kat. Prachtig dier om te zien. Hem zo te zien knagen is wat minder, maar het is geen bloederige toestand. Door de zon worden de foto's van het prairiehondje mooier. Vooral nummers 6 en 8 spreken meer door de zon in het oogje.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hola Marco
    Geniales tus fotos!
    Sabes captar y trasmitir muy bien los momentos de la naturaleza.
    Aprovecho la oportunidad de poder entrar en tu blog y disfrutar de tus fotos de aviones que me resultaron fascinantes.
    Felicitaciones!
    Saludos desde Argentina.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh Marco, you made me laugh ("Eet smakelijk...!!" ;o))
    Those Serval-photos are great (you know, "our" Servals were hiding)! And the Prairiedogs were some kind of "sweet" :o))
    Hugs, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk dat je de Serval kon fotograferen, ik tref hem meestal slapend in zijn hok of verstopt achterin tussen het hoge gras. Prachtige foto's. En de jonge prairiehondjes zijn natuurlijk ook super, daar heb ik een zwak voor, bij al mijn bezoekjes aan blijdorp schiet ik de meeste foto's bij de prairiehondjes.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen